<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d32580901\x26blogName\x3dWhere+is+Moldova,+anyway?\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://peacecorpspalagi.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://peacecorpspalagi.blogspot.com/\x26vt\x3d8256715962875618941', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Where is Moldova, anyway?

Musings on my Peace Corps experience in this small, Eastern European, Republic.
 

Recipe - Pace Mondiala

This is for my Romanian and Moldovan readers (I know you guys are out there, however few you may be!) For the rest of you - sorry, but I'm not in a translating mood. :)

A little background - our region has a bi-weekly youth newspaper called "New Generation." It started last year and the leadership approached me to write a column talking about differences between American and Moldova cultures. Seeing where that could lead to problems, I counter-proposed them that I would write a cooking column - listing American recipes that are possible to be made in Moldova. So far it's been a huge success. My host mom and I make them before I write them up, so that she can help me with the Romanian cooking verbs. It's funny to see her reactions to the ingredients - for chocolate chip cookies "Sharon, you made a mistake, it doesn't need THAT much sugar..." - for apple crisp "But you forgot to write how to make the dough... and you want to put OATMEAL in DESERT!" and - "everything in one pot?" with chili.

But people have made them - they stop me on the street and tell me they like them. Once due to a typo in a recipe for Granola, we had a few kitchen incidents that had people putting 2.5 cups of oil into the recipe instead of .25. Oops.

This is the last recipe I wrote - it will appear tomorrow. I thought I would share it with those of you who can read it.

Bon Apetit! :)
_______________________________________________________


Am inceput sa scriu aceasta rubrica pentru ca sa va impartasesc putin despre cultura americana voua, cei care ati impartit cultura moldoveneasca cu mine in acesti doi ani de zile. Vroiam sa va transmit lucrurile care eu le stiu, si anume recete care le pregatetim zi de zi pentru masa in America. Poate nu sunt sofisticate, dar sunt destul de importante pentru mine, sunt o particica din ceea ce sunt. Sper ca v-au placut. In caz ca nu ati incercat sa le faceti pina acum, incercati acuma. Sunt gustoase. Va promit.

Am avut placerea sa fiu aici, dar nu numai atit, am invatat foarte mult – mi-am deschis inima la alte pareri despre lume si chiar mi-am schimbat viziunea. Eu stiu ca niciodata nu voi putea sa vad lumea cu ochii unui moldovean, dar in viitor, eu nici nu voi privi lumea prin prisma americanilor. Eu sunt afectata de parerele voastre, de viata voastra; eu le iau in consideratie cind ma gindesc la orice. Cred ca voi, care ati petrecuit mult timp cu mine, ati fost si voi afectati de mine. Dar sper ca – pozitiv. Ar fi bine sa gindim cu totii ca niste cetateni, dar nu doar ca moldoveni sau americani. Cred ca acesta ar fi un pas destoinic spre intelegerea intre popoare, un pas mai puternic decit este redat in filme sau massmedia. Vreau sa multumesc fiecaruia pentru ajutor, pentru cuvintele frumoase de incurajare, pentru lucrul care l-ati facut, si ajutorul care mi l-ati acordat. Deci, in continuare voi transmite receta care am invatat-o aici, in speranta ca o veti folosi in viitor.

Inainte de a veni in Moldova, imi era frica – nu de a trai intr-o cultura noua, o tara noua sau de a vorbi intr-o limba noua – dar imi era frica sa fiu asa de departe de familia mea, prieteneii mei, de a ma simti singura. Dar nu s-a intimplat asa. Datorita voua, mai ales Maria, mama mea gazda, Nadaya, partnera mea si buna prietena, si baietii si fetele de nadejde de la consiliul local al tinerilor in Singerei, au fost doar clipe de singuratate. Si in final ma simt in Singerei ca la mine acasa. Dar vreau sa ma repet: Ma simt ca acasa, cu familia, intr-un loc care doar 2 ani in urma n-am stiut ca exista. Daca acesta nu inseamna progres, atunci eu nu inteleg ce este progres.

Iata si receta - Pace Mondiala


Ingrediente
- Tineri energici, deschisi, din doua sau mai multe culturi - virsta nu conteaza, trebue sa fie tineri la suflet.
- Timp (mult) – cit este necesar.
- Rabdarea (dupa gust si stilul fiecaruia)

Optional
- Jocuri
- Mult umor, haz
- Bomboane (in special, ciocolata)

Directie
Eu nu sunt sigura de procesul pentru a face pace mondiala, nici n-am incercat s-o fac. Doar am vazut ca este posibil. STIU ca este posibil si incepe simplu de la doi oameni. Doar trebuie sa ne intelegem – sa petrecem timpul impreuna – sa mincam impreuna – sa stam la o masa - si vom gasi o limba comuna, un scop comun. Poate aceasta suna prea idealistic, dar adeverat. Eu astept ca voi sa aflati receta exacta. Cind o aflati, o folositi, o impartiti, voi astepta si eu sa simt rezultatul lucrului vostru chiar si in America.

Pofta Buna, Viata dulce, si sa ne mai vedem in viitor!
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
 
   





© 2006 Where is Moldova, anyway?
No part of the content (including photographs) of this blog may be reproduced without prior written permission.